אסון באוקראינה: שר הפנים נהרג בהתרסקות מסוק

שלמה ריזל ונתי קאליש 1 Comment on אסון באוקראינה: שר הפנים נהרג בהתרסקות מסוק

שר הפנים האוקראיני דניס מונסטרסקי נהרג בהתרסקות מסוק ליד גן ילדים בפרברי עיר הבירה קייב. בהתרסקות נהרגו גם סגנו ומזכיר המשרד, ובסך הכול יש 18 הרוגים ו-22 פצועים

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר הפנים האוקראיני דניס מונסטרסקי נהרג בהתרסקות מסוק ליד גן ילדים בפרברי עיר הבירה קייב. פקד המשטרה הלאומית מסר כי בהתרסקות בעיר ברובארי נהרגו שר הפנים, סגנו ומזכיר המשרד, וכי בסך הכול יש 18 הרוגים ו-22 פצועים.

בין הקורבנות יש גם ילדים. טרם ברור מה גרם להתרסקות המסוק. לעת עתה, אוקראינה לא דיווחה על מתקפה רוסית באזור ההתרסקות.

שגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודסקי הגיב לאסון וכתב: "חדשות עצובות מאוקראינה: לפחות 16 מתו, כולל שר הפנים וסגנו בהתרסקות מסוקים בקייב. תנחומיי העמוקים למשפחות הקורבנות".

יו"ר אגודת הידידות הפרלמנטרית עם אוקראינה, חבר הכנסת זאב אלקין כתב: "טרגדיה נוראית באוקראינה, המסוק של שר הפנים נפל על גן ילדים, הרוגים רבים, כולל ילדים. גם שר הפנים של אוקראינה מונסטירסקי וגם סגנו ילין (שהכרתי אותו היטב והוא עזר לישראלים רבים שנסעו לאומן), נהרגו. כיו״ר אגודת ידידות פרלמנטרית עם אוקראינה בכנסת אני שולח תנחומים לממשלת אוקראינה".

זירת ההתרסקות:

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין כתב: "שולח את תנחומיי לממשלת ולאזרחי אוקראינה נוכח הטרגדיה הנוראה הבוקר, בה נספו שר הפנים האוקראיני ובכירי ממשל נוספים לצד אזרחים ובתוכם ילדים".

גם רבנים בכירים באוקראינה הגיבו למקרה המצער: הרב משה ראובן אסמן שליט"א רבה של אוקראינה כתב: "הלב נשבר למשמע הבשורה הקשה של התרסקות המסוק, על גן ילדים, בו נספו ידידי שר הפנים דניס מונסטירסקי וסגנו חברי היקר יבגני ינין, שעמדו תמיד לצד הקהילה היהודית במדינה וסייעו לישראלים רבים בנסיעה לאומן, מחשבותי ותפילותי עם משפחות ההרוגים, שנשמע ונתבשר בשורות טובות".

סגן שר הפנים (שלישי מימין) בבית הכנסת המרכזי 'ברוצקי' של הרב הראשי.

יו"ר איחוד ברסלב הרב נתן בן נון מספר, כי "מאז כניסתו של שר הפנים מר דניס מונסטירסקי לתפקידו הוא היה קשוב לצרכים של חסידי ברסלב והתקיים מולו קשר מתמיד ורציף ובמיוחד למען קיום הקיבוץ של חסידי ברסלב בימי ראש השנה באומן".

צילום: איחוד ברסלב באומן

שר הפנים המנוח בביקור באזור ציון רבי נחמן מברסלב בעיר אומן

גם הרב יונתן מרקוביץ' רבה של קייב והשליח הראשי של חב"ד לקייב הביע את צערו על האסון: "יחד עם הקהילה היהודית בקייב ובאוקראינה כולה, הצטערנו מאוד לשמוע על האסון הנורא בו נספה שר הפנים מר דניס מונסטירסקי יחד עם בכירים ואזרחים אוקראינים נוספים. תפילותינו ומחשבותינו נתונים לפצועים ולמשפחות הנספים" כתב.

"דניס מונסטירסקי שמר על קשרי ידידות איתנים ואף נפגשנו מספר פעמים במהלך שנות כהונתו כשר הפנים. בשיחותינו הרבות, הוא הרבה להדגיש את מחויבותו האישית ואת מחויבותה של אוקראינה כולה לשגשוגה וחוזקה של הקהילה היהודית בקייב ובכל אוקראינה. דניס פעל רבות למען המאבק באנטישמיות ובשנאת האחר וגם בשנה האחרונה הדגיש בפני את חשיבות העבודה ההומניטרית המשותפת למען אזרחי אוקראינה והקהילה היהודית שנמצאת במצב הומינטרי מאתגר ביותר" הוסיף הרב מרקוביץ'.

 

 



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    קיבל במזומן
    האיש שהיה אחראי לפרשייה הכי עצובה שהייתה השנה באומן
    חבל